لیفتراک تویوتا

تویوتا نام آشنایی در صنعت‌ لیفتراک سازی است که باکیفیت و ماندگاری شناخته می‌شود. این شهرت نتیجه عملکرد ممتاز محصولاتش طی سالیان طولانی است. این برند مشهور در همه دنیا حضور قدرتمند دارد و مطابق آمار رسمی، پرفروش‌ترین برند لیفتراک دنیاست!

در این مقاله قصد داریم شما را با تاریخچه برند تویوتا آشنا کنیم و انواع لیفتراک‌های تویوتا را معرفی کنیم تا در هنگام خرید لیفتراک آگاهی خوبی در مورد برند و محصولاتش داشته باشید.

فروش لیفتراک تویوتا

مانی لیفتراک فروشنده و وارد کننده لیفتراکهای تویوتا

تاریخچه برند تویوتا

کیچیرو تویودا موسس گروه اتومبیل‌سازی تویوتا است که روحیه‌ای به‌شدت نوآور داشت و مهارت‌های کسب‌وکار، مهندسی و طراحی ماشین‌آلات را از پدرش آموخته بود. پدرش، ساکیچی تویودا، در ١٤ فوریه ١٨٦٧ در روستای یاماگوچی ناحیه شیزوکا به دنیا آمد، سالی که ژاپن مدرن هم متولد شد چراکه در همین سال آخرین شوگان ژاپن استعفای خود را به دادگاه سلطنتی تقدیم کرد و در نتیجه عصر حکومت میجی در ژاپن آغاز شد.

ساکیچی شدیداً تحت تأثیر یک کتاب که توسط سیگوکو ریشی نوشته شده قرار گرفت که ترجمه‌ای از کتاب ساموئل اسمایلز بود که ١ میلیون نسخه از آن به فروش رفته بود! کتاب در مورد مخترع ماشین‌های نساجی بود که اتفاقاً در همان سال‌ قوانین حمایت از مخترعین هم در ژاپن وضع شده بود. انگیزه ابداع ماشین‌آلات و وجود قوانین حمایتی باعث شد که او در راه اختراع ماشین نساجی قدم برداد.

در سال ١٨٩٠ به یوکوهاما مهاجرت کرد تا اختراع ماشین نساجی دستی خود را ثبت کند. او در مجموع ٤٥ حق اختراع داشت که ٨ عدد از آن‌ها را در ١١٩ کشور دنیا به ثبت رساند!

در سال ١٨٩٧ ماشین نساجی تویودا به‌عنوان اولین ماشین نساجی اتوماتیک ژاپنی وارد بازار شد که در تولید لباس‌های نخی باکیفیت تحسین همگان را برانگیخت.

در سال ١٩٠٧ شرکت سهامی نساجی تویودا در شهر ناگویا با یک میلیون ین سرمایه تأسیس شد که ساکیچی به‌عنوان مدیرعامل و مدیر واحد مهندسی انتخاب شده بود.

کیچیرو پس از فوت پدرش تحقیقات او را ادامه داد و در سال ١٩٣٢ حق اختراع جدیدی برای ماشین نساجی مدور ارائه داد که با موتور کار می‌کرد و در واقع تحقق آرزوی پدرش بعد از ٢٠ سال بود!

کیچیرو در ژوئن ١٨٩٤ در روستای یاماگوچی شیزوکا به دنیا آمد و ٣ سال اول زندگی را با مادربزرگش زندگی کرد اما پس از آن کودکی خود را در کارخانه‌های پدرش گذراند و شاهد فعالیت‌های مهندسی و ماشین‌سازی کارکنان کارخانه بود. در سال ١٩١٧ وارد دانشگاه توکیو شد تا در رشته مهندسی تحصیل کند و به‌واسطه دوستانی که تشکیل داد به دکتر کوتارو هوندا هم نزدیک شد.

در ١ سپتامبر سال ١٩٢٣ درحالی‌که به ملاقات دوست خود در توکیو رفته بود تا در مورد صنعت اتومبیل دنیا گفتگو کند، زلزله‌ای اتفاق افتاد و او را تا حدودی مجروح کرد به همین دلیل روز اول سپتامبر همیشه برای او با واژه و خاطره اتومبیل گره خرده بود. ١٠ سال بعد در همین روز واحد اتومبیل‌سازی تویودا در شرکت ماشین‌های نساجی اتوماتیک تویودا افتتاح شد!

در زلزله‌ای که اتفاق افتاد ریل‌های قطار صدمه زیادی دیدند و در نتیجه اتومبیل‌ها نقش مهمی در حمل‌ونقل پیدا کردند درحالی‌که تا آن روز اتومبیل یک محصول لوکس محسوب می‌شد! بسیاری از مردم مجروح توسط اتومبیل‌ها نجات پیدا کردند و تراک‌ها هم در آواربرداری نقش مهمی داشتند.

پس‌ازاین زلزله تقاضای زیادی برای اتومبیل به وجود آمد که توسط آمریکایی‌ها تأمین می‌شد که تولید انبوهشان توان زیادی در تولید و کاهش هزینه‌ها ایجاد می‌کرد. این ماشین‌ها ٢٠ تا ٣٠ درصد از ماشین‌های اروپایی ارزان‌تر بودند و در ٣ ماه به ژاپن تحویل داده می‌شدند.

تیم کیچیرو قطعات اتومبیل‌سازی را از آمریکا خریداری کرد و با بهره‌گیری از مدل‌های فورد و شورلت کار روی پروتوتایپ موتور اتومبیل را آغاز کرد تا در سال ١٩٣٤ اولین پروتوتایپ موتور ماشین را تولید کردند که در خودروی مدل A١ در سال ١٩٣٥ رونمایی شد.

به درخواست دولت، طراحی تراک هم آغاز شد و در همان سال پروتوتایپ مدل G١ تولید و در یک سفر بین شهری تست شد. در همین سال صادرات این تراک به چین شروع شد که در نهایت به ساخت کارخانه تویودا در چین هم منجر شد.

در سال ١٩٣٦ نام شرکت به تویوتا تغییر داده شد.

تحت نظارت کیچیرو تحقیق و توسعه در واحد جدیدی ادامه پیدا کرد تا مدل‌های جدید خودرو و تراک طراحی و تولید شوند که از مدل‌های غربی متمایز باشند. سیستم کاری هم توسط کیچیرو به این‌گونه طراحی شده بود که ابتدا پروتوتایپ توسط یک مهندس ساخته می‌شد و پس از تست کاربردی به یک آکادمیک سپرده می‌شد تا تئوری را تایید و ثبت کند. به تدریج طراحی موتورهای دیزلی هم آغاز شد.

کیچیرو به تولید هواپیما هم علاقه داشت به همین دلیل یک هواپیمای کوچک فرانسوی خرید تا روی آن مهندسی معکوس انجام شود که منجر به ساخت اولین پروتوتایپ هواپیمای دونفره در سال ١٩٤٣ شد. تویوتا در سال ١٩٤٥ و به سفارش ارتش، ١٥١ موتور هواپیما تولید کرد که احتمالاً در جنگ جهانی استفاده شدند!

پس از جنگ جهانی دوم و با هدف بازسازی ژاپن، تولید تراک افزایش پیدا کرد و جنگ دو کشور کره در سال ١٩٥٠ هم به افزایش سفارش تراک برای کره جنوبی منجر شد که با موتورهای قوی‌تر تولید می‌شدند.

با ظهور IBM بسیاری از مراحل کار تویوتا کامپیوتری شد.

در ١٩٥٥ صادرات تویوتا به آمریکای لاتین شروع شد و متعاقب آن به کشورهایی آسیایی مانند میانمار، فیلیپین و استرالیا ادامه پیدا کرد تا اینکه در ١٩٥٧ به ایالات‌متحده آمریکا رسید.

تولید لیفتراک تویوتا در سال ١٩٥٦ آغاز شد، درست قبل از شکوفایی اقتصادی دهه ٦٠ ژاپن که حمل و جابه‌جایی با لیفتراک را متداول کرد. تویوتا هوشمندانه لیفتراک‌هایی تولید می‌کرد که نیاز پیش‌بینی‌شده بازار را تأمین کنند که شامل اولین لیفتراک کوچک ژاپن بود که نیازی به مهارت خاصی برای رانندگی نداشت. در ١٩٧٠ کارخانه تاکاهاما را اختصاصاً برای تولید لیفتراک افتتاح کرد که در دهه ٨٠ در فرانسه و آمریکا هم شعباتی ایجاد کرد. تا سال ١٩٩٥ تولید لیفتراک تویوتا به یک میلیون واحد رسیده بود!

برند تویوتا فراز و نشیب‌های جنگ جهانی و بحران نفت دهه ٧٠ را پشت سر گذاشت و در دهه ٩٠ هم از موج جهانی‌سازی عبور کرد و با برندهای دیگر محصولات مشترک تولید کرد. مهم‌تر اینکه برای مشارکت در محافظت از محیط‌زیست، جنبش محافظت از جنگل‌ها را در سال ١٩٩٢ آغاز کرد و پرسنل تویوتا در کاشت درخت مشارکت کردند.

در راستای اهداف توسعه پایدار و حفاظت از محیط‌زیست، اولین خودروی هیبریدی دنیا یعنی Prius را به تولید انبوه رساند تا با تکنولوژی اکو-فرندلی همراه شود.

در بحران اقتصادی سال ٢٠٠٨ تویوتا با خسارت مالی زیادی روبرو شد که منجر به تغییرات مدیریتی گروه و تصمیم‌گیری‌های جدید در گروه تویوتا گردید و توانست شرکت تویتا را از بحران عبور دهد.

اکنون پس از ٧٥ سال، تویوتا با قدرت تمام در بازار جهانی حضور دارد و محصولاتی باکیفیت وارد بازار می‌کند.

انواع لیفتراک تویوتا

لیفتراک‌های تویوتا به دو دسته احتراق داخلی و برقی تقسیم می‌شوند که قابلیت حمل و جابه‌جایی نیم تا ٤٣ تن بار را دارند.

  • لیفتراک احتراق داخلی تویوتا

لیفتراک احتراق داخلی بیشترین سهم بازار را در اختیار دارد که در دو نوع بنزینی و گازوئیلی ارائه می‌شود که در سایزها و مدل‌های متنوع برای تأمین نیازهای متفاوت مشتریان عرضه می‌شوند.

  • سری کانتر بالانس ٨FG/D

این مدل کاربردپذیری بالایی در حمل و جابه‌جایی بار دارد درحالی‌که کارکرد بسیار آسانی هم دارد. از تکنولوژی مدرنی استفاده می‌کند که امنیت محیط کار را هم فراهم می‌کند.

  • سری کانتر بالانس سایز بزرگ

سایز بزرگ این لیفتراک برای حمل و جابه‌جایی بار سنگین مانند سنگ و الوار چوب مناسب است. توانایی قدرتمند این مدل برای جابه‌جایی بار سنگین، پروژه‌های بزرگ را امن و آسان می‌کند.

  • لیفتراک برقی تویوتا

این نوع لیفتراک از موتور باتری دار استفاده می‌کند تا برق لازم برای حرکت و حمل و جابه‌جایی را تأمین کند. نگرانی موجود برای گرمایش زمین و معضلات محیط‌زیستی تقاضای لیفتراک برقی را افزایش داده است چراکه از انرژی پاک استفاده می‌کند و گاز خروجی ندارد.

سری کانتربالانس برقی ٨FB

این مدل کانتربالانس از سیستم برق AC استفاده می‌کند که در انواع پروژه‌های فضای باز و بسته قابل استفاده است در عین اینکه قابل اعتماد و اکو-فرندلی است. با داشتن توان بی‌نظیر در مصرف بهینه انرژی، کاربردپذیری آسان، مقاومت بالا و ضد آب بودن، این مدل لیفتراک آینده صنعت حمل‌ونقل است!

سری کانتر بالانس برقی با چرخ مرکزی ٨FBE

این مدل توان و حرکتی معادل یک لیفتراک کانتربالانس ٤-چرخ را دارد اما با وجود شعاع چرخش کوچک‌تر، کار حمل و جابه‌جایی پروژه‌ها را هم در فضای انبارها و هم در بندرها و پروژه‌های ساخت و ساز آسان می‌کند.

 ریچ تراک برقی مدل ٨FBR

ریچ تراک عمودی برقی شعاع چرخشی کوچک و راست-محور دارد تا فضای انبار را به‌صورت بهینه مدیریت کند که آن را به بهترین راه‌حل برای اجرای پروژه در فضاهای باریک تبدیل می‌کند. این مدل از تکنولوژی پیشرفته تویوتا استفاده می‌کند تا زمان، هزینه و امنیت مناسب را تأمین کند.

نتیجه‌گیری

لیفتراک تویوتا معادل کیفیت، طراحی زیبا، توان بالا و طول عمر زیاد است که برای انواع پروژه‌های سبک و سنگین در فضای بسته و باز راه‌حل مؤثر دارد. خدمات پس از فروش حرفه‌ای و نمایندگی‌های رسمی معتبر، خیالتان را بابت تعمیر و نگهداری لیفتراک تا سال‌های بسیار طولانی راحت می‌کند.